علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان - جراحی دندان

علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان

در حقیقت نشانه های متعددی بر روی دندان اثر دارند .این علائم به خاطر بیماری های گوناگون ایجاد می شود که حتما باید به توجه داشته باشیم .

هر یک از ما در طول عمر خود دچار دندان درد شده ایم و می دانید که چه قدر دردناک و عذاب آور میباشد و این عارضه زمانی که در خوردن، حرف زدن و لبخند زدن هستیم بیشتر خود را نمایان می کند .

پس بهتر است که سالی یک بار برای بازدید و چک کردن دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنیم و از سلامت و وضعیت دندان اطمینان پیدا کنید .همانطور که گفتیم بعضی از بیمارهای نشانه های غیر دندانی دارند که برروی دندان ها تاثیر متفی می گذارد.

نشانه های بیماری غیردندانی :

1- دیابت نوع دو:

یکی از بیماری غیر دندانی التهاب لثه در این بیماران که دیابت نوع دو را دارند بروز می کند . در حقیقت باکتری های موجود در دهان عامل این بیماری بوده که بافت ها را عفونی کرده و پلاک دندانی به وجود می آیند.

متاسفانه بیماری دیابت، بیماری پیرادندانی را شدیدتر می کند. این بیماری پیرادندانی کنترل قند خون را مشکل می کند.

2-رفلاکس اسید معده:

اگر متوجه دید که دهانتان بدبو شده است یکی از نشانه های رفلاکس معده می باشد که سبب نازک شدن دندان میگردیده است. این یک بیماری خاموش است و در زمان خواب رخ می دهد. ولی با گذشت زمان، دندان ها در اثر این بیماری نازک می شوند.

3-اضطراب شدید:

می توان علائمی چون ساییدن و فشار دادن دندانها که باعث اضطراب شدید و ضعیف شدن آنها می گردد را ازعلائم بیماری غیر دندانی دانست.

4-پایین بودن تراکم معدنی استخوان:

همانطور که از نامش مشخص است در حقیقت لق بودن دندانها می تواند دلیل پایین بودن تراکم معدنی استخوان باشد.

5-بیمارهای خود ایمنی :

باید بگوییم که بیماری خود ایمنی به نام سندرم شوگرن وجود دارد.این بیماری به غدد بزاق دهان و اشک چشم هجوم آورده و  موجب خشکی دهان می گردد.

6-اختلال غذایی :

در واقع مواردی چون بی اشتهایی عصبی و پر خوری عصبی برروی شکل دندان تاثیر دارد .

7-بیماری سلیاک:

بیماری خود ایمنی  که در اثر ماده های به نام گلوتن بوده که به روده کوچک صدمه رسانده  و دارای علائم معده ای روده ای است که می تواند برروی دندان اثر بگذارد.

اینها تعدادی از علائم این بیماریهای غیر دندانی می باشد که حتما باید بدانید و در صورت مواجعه با آن و دانستن این که این بیماری های غیر دندانی چه تاثیری بر دندان  می گذارد سعی در برطرف کردن آن باشید. قبل از هر کاری با پزشک و با برای معالجه با یک دندانپزشک مشورت کنید.

شما می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان، و رعایت دستورات پزشک از بیماریهایی که سبب این درد می شود کم کنید و از ناتوانایی های مانند غذا خوردن ، صحبت کردن و یا حتی یک لبخند زیبا پیشگیری کنید.

با دانستن این علائم می توان از هر نوع مشکل برای دندان ها جلوگیری کرد.

بیماری های وابسته به دهان و دندان که موجب این علائم غیردندانی می شود :

-درد در قسمت دهان و صورت

-از دست دادن دندان

-پوسیدگی دندان

-عفونت و زخم های دهانی

-بیماری های لثه یا پریودنتال

-سرطان دهان

در هر صورت قبل از مبتلا شدن به دندان درد حتما با پزشک معالج خود در مورد بیمارهایی که دارید مشورت کنید.

علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان| نشانه های بیماری غیر دندانی | دلایل بیماری غیر دندانی و تاثیرش بر دندان

علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان