علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان - جراحی دندان

در حقیقت نشانه های متعددی بر روی دندان اثر دارند .این علائم به خاطر بیماری های گوناگون ایجاد می شود که حتما باید به توجه داشته باشیم .

هر یک از ما در طول عمر خود دچار دندان درد شده ایم و می دانید که چه قدر دردناک و عذاب آور میباشد و این عارضه زمانی که در خوردن، حرف زدن و لبخند زدن هستیم بیشتر خود را نمایان می کند .

پس بهتر است که سالی یک بار برای بازدید و چک کردن دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنیم و از سلامت و وضعیت دندان اطمینان پیدا کنید .همانطور که گفتیم بعضی از بیمارهای نشانه های غیر دندانی دارند که برروی دندان ها تاثیر متفی می گذارد.

نشانه های غیردندانی :

1- دیابت نوع دو:

یکی از بیماری غیر دندانی التهاب لثه در این بیماران که دیابت نوع دو را دارند بروز می کند . در حقیقت باکتری های موجود در دهان عامل این بیماری بوده که بافت ها را عفونی کرده و پلاک دندانی به وجود می آیند.

متاسفانه بیماری دیابت، بیماری پیرادندانی را شدیدتر می کند. این بیماری پیرادندانی کنترل قند خون را مشکل می کند.

2-رفلاکس اسید معده:

اگر متوجه دید که دهانتان بدبو شده است یکی از نشانه های رفلاکس معده می باشد که سبب نازک شدن دندان میگردیده است. این یک بیماری خاموش است و در زمان خواب رخ می دهد. ولی با گذشت زمان، دندان ها در اثر این بیماری نازک می شوند.

3-اضطراب شدید:

می توان علائمی چون ساییدن و فشار دادن دندانها که باعث اضطراب شدید و ضعیف شدن آنها می گردد را ازعلائم بیماری غیر دندانی دانست.

4-پایین بودن تراکم معدنی استخوان:

همانطور که از نامش مشخص است در حقیقت لق بودن دندانها می تواند دلیل پایین بودن تراکم معدنی استخوان باشد.

5-بیمارهای خود ایمنی :

باید بگوییم که بیماری خود ایمنی به نام سندرم شوگرن وجود دارد.این بیماری به غدد بزاق دهان و اشک چشم هجوم آورده و  موجب خشکی دهان می گردد.

6-اختلال غذایی :

در واقع مواردی چون بی اشتهایی عصبی و پر خوری عصبی برروی شکل دندان تاثیر دارد .

7-بیماری سلیاک:

بیماری خود ایمنی  که در اثر ماده های به نام گلوتن بوده که به روده کوچک صدمه رسانده  و دارای علائم معده ای روده ای است که می تواند برروی دندان اثر بگذارد.

اینها تعدادی از علائم این بیماریهای غیر دندانی می باشد که حتما باید بدانید و در صورت مواجعه با آن و دانستن این که این بیماری های غیر دندانی چه تاثیری بر دندان  می گذارد سعی در برطرف کردن آن باشید. قبل از هر کاری با پزشک و با برای معالجه با یک دندانپزشک مشورت کنید.

شما می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان، و رعایت دستورات پزشک از بیماریهایی که سبب این درد می شود کم کنید و از ناتوانایی های مانند غذا خوردن ، صحبت کردن و یا حتی یک لبخند زیبا پیشگیری کنید.

با دانستن این علائم می توان از هر نوع مشکل برای دندان ها جلوگیری کرد.

البته بیماری های وابسته به دهان و دندان می توان موجب این علائم شود :

-درد در قسمت دهان و صورت

-از دست دادن دندان

-پوسیدگی دندان

-عفونت و زخم های دهانی

-بیماری های لثه یا پریودنتال

-سرطان دهان

در هر صورت قبل از مبتلا شدن به دندان درد حتما با پزشک معالج خود در مورد بیمارهایی که دارید مشورت کنید.

علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان| نشانه های بیماری غیر دندانی | دلایل بیماری غیر دندانی و تاثیرش بر دندان

علائم بیماری غیر دندانی و تاثیر آن بر دندان