مراحل عصب کشی دندان‌ - جراحی دندان

مراحل عصب کشی دندان‌

موقعی که دندان ها پوسیده و یا دچار عفونت شده باشند بهترین کار عصب کشی و درمان به موقع دندان است. این مراحل باید زیر نظر دندانپزشک انجام بشود .

اما درعصب کشی دندان   در شروع کار درون دندان بدین صورت کههمه محفظه پالپ از نوک مجرای ریشه تا بالا را باید تخلیه کرد و بعد از آن با از برداشتن پوسیدگی وعفونت دندان می توان با استفاده از ماده پرکننده دندان را ترمیم کرد و اگر دندانپزشک با مشکل دیگری در دندان مواجعه شود آن را برطرف می‎کند.

شروع مراحل عصب کشی  دندان :

1-دندانپزشک یک رادیوگرافی دقیق از دندانهای پوسیده به خاطر معین کردن مرز ریشه و اندازه پوسیدگی و بودن یا نبودن ضایعات دور ریشه انجام می‌دهد.

2-بعد اولین مرحله دندانپزشک پوسیدگی های دندان را با دقت تمیز کرده و سوراخ نزدیک شدن به عصب دندان را آزاد و با کمک دستگاه اپکس فایندر و یا به کمک رادیوگرافی، طول ریشه دندان را تعیین می‎کند.

در حقیقت انجام پاکسازی کانال دندان به وسیله ابزار های فایلهای دستی و یا روتاری و شستشوی کانالهای دندان صورت می گیرد بعد این مراحل انجام می شود.

3-در اتمام کار روشعصب کشی  کانال های دسترس یابی به عصب‌ها خشک می‎گردند. حالا دندانپزشک آن قسمت را با ماده گوتاپرکا پر می‎کند.

با پر کردن و ترمیم نمودن دندان با دو روش آمالگام و کامپوزیت یا با انواع مواد پر کننده دیگر این عمل انجام می شود .این عمل سبب بالا رفتن کیفیت و سرعت کار و سبب کم شدن درد بعد از عصب کشی می‎شود.

درزمان درمان این مشکل دندان بیمار را با تزریق دارو کامل بی حس کرده تا دچار درد کم بشود تا دندانپزشک راحت تر و با تسلط بیشتری درمان را آغاز کند. در برخی از بیماران درمان با سختی بیشتری صورت می گیرد. بنابراین بعد از درمان داشتن درد موقت یک یا دو روز کاملا طبیعی است که با مصرف داروهای مسکن برطرف می شود.

عوارض شایع عصب کشی :

اولین عارضه شکسته شدن دندان عصب کشی شده است که به خاطر ضعیف بودن دندان در اثر پوسیدگی میباشد. در این شرایط دندانپزشک باید با دقت بیشتری کار میکند. بعد از این کار دندانهای را با استقامت خیلی کم روکش می کنند تا از شکسته شدن دوباره آنها جلوگیری شود.

نحوه عصب کشی دندان با لیزر

می توان گفت که از روش های مختلفی این عمل صورت میپذیرد. امروزه یکی از این روشهای جدید لیرز است که به عنوان بهترین روش عصب کشی دندان شناخته شده است.

مدت زمان درمان عصب کشی دندان ها :

درمان کانال‌های ریشه بین یک الی سه جلسه برای یک دندان طول میکشد. در اکثر موارد درمان ریشه دندان یک یا دوجلسه است. با پیشرفت‌های زیادی که در عصره تکنولوژی و دانش رشته اندودنتیکس یا همان عصب کشی صورت گرفته است، زمان درمان‌های این نوع درمان تک جلسه‌ای شده است.

مراحل عصب کشی دندان‌ | عصب کشی دندان چگونه است؟| نحوه عصب کشی دندان

مراحل عصب کشی دندان‌