جراحی دندان نهفته - جراحی دندان

دندان نهفته یعنی دندانی که از قسمت لثه بیرون نیامده است علت این امر به خاطر وجود یک مانع یا سد در دهان می باشد که در مسیر رویش دندان در داخل لثه باقی مانده است.

در حقیقت دندان نیش و دندان عقل بیشتر از دیگر دندانها به گونه نهفته قرار دارند.

چهار عامل اصلی برای نهفتگی دندان:

طول قوسی فک تحتانی، مسیر عمودی رشد کوندیل، مسیر دیستالی یا عقبی ، رویش و تاخیر در تکامل دندان های ماندیبل یا همان فک پایین است.

علائم و نشانه های دندان نهفته:

قرمزی ، تورم و یا خونریزی لثه

بوی بد دهان

وجود مزه بد در درون دهان

مشکل در باز کردن دهان

در هنگام باز کردن دهان،جویدن و یا گاز گرفتن احساس درد وجود دارد

دندان نیش و دندان عقل ازجمله دندان های نهفته هستند.

تشخیص دندان نهفته:

باید بگوییم که دندان های نیش بیشتر تا 14 سالگی به طور کامل رشد می کنند. در این زمان برای درمان دندان نیش نهفته با ارتودنسی این کار انجام میشود.

اما در مورد سن رویش دندان های عقل که تا 20 سالگی مشخص شده است که نهایت تا سن 35 سالگی، رویش دندان های عقل باید کامل شود.

وسایل کمک درمانی برای دندان نهفته:

برای درمان و درست کردن این گونه از دندان های نهفته از وسایلی چون :پریس ، براکت ، کشیدن دندان شیری یا دائمی .

بهترین کار اینست که آنها را بکشید و بعد از ایمپلنت و یا بریج به جای آن استفاده کنید.

هزینه ارتودنسی دندان نهفته:

به طور کلی هزینه جراحی دندان نهفته متناسب با مراحل درمانی به وسیله پزشک متخصص متفاوت استد. پس با کشیدن دندان مشکل رفع میشود، در بعضی از موارد دیگر احتیاج به ارتودنسی و یا جراحی و درمان های دیگر دارند.

جراحی دندان نهفته | تشخیص و درمان دندان نهفته | دندان نهفته | عمل جراحی دندان نهفته

جراحی دندان نهفته